Εορταστική περίοδος Χριστουγέννων. Πως μπορώ να απολαμβάνω χωρίς ενοχές;

Θέλετε να φεύγετε από ένα γεύμα και να ξυπνάτε την επόμενη ημέρα χορτάτοι, αλλά και πλήρεις σωματικά και συναισθηματικά; Οι παρακάτω προτάσεις είναι όλα όσα χρειάζεστε για να το πετύχετε αυτό στις φετινές γιορτές κι όχι μόνο.

Θέλετε να φεύγετε από ένα γεύμα και να ξυπνάτε την επόμενη ημέρα χορτάτοι, αλλά και πλήρεις σωματικά και συναισθηματικά; Οι παρακάτω προτάσεις είναι όλα όσα χρειάζεστε για να το πετύχετε αυτό στις φετινές γιορτές κι όχι μόνο. 

Εάν αναρωτιέστε:

  • “Πώς γίνεται να απολαμβάνω τις γιορτές με τρόπο που να αγκαλιάζει τη νοστιμιά του φαγητού χωρίς να φοβάμαι το ψυχικό και το σωματικό βάρος;” 
  • “Πώς μπορεί η εορταστική εμπειρία του φαγητού να είναι χαρούμενη και όχι αγχωτική;”

Τότε, να ξέρετε ότι, δεν είστε οι μόνοι.

Αυτές οι δύο απορίες, με κάποιον τρόπο, μας απασχολούν κάθε χρόνο. Είναι κρίμα, γιατί δε μας επιτρέπουν να χαρούμε μία, κατά τα άλλα, ευχάριστη περίοδο. Σε αυτό το άρθρο μοιραζόμαστε μαζί σας χρήσιμες και απενοχοποιητικές σκέψεις, που θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε την περίοδο των εορτών. 

1) Επιτρέψτε στον εαυτό σας τα πάντα 

Έπειτα από χρόνια εμπειρίας, έχουμε καταλήξει στο ακόλουθο συμπέρασμα: Ο καλύτερος τρόπος να διατηρούμαστε υγιείς και στα επιθυμητά κιλά είναι η διαισθητική διατροφική προσέγγιση. Όταν βρισκόμαστε σε αρμονία και επικοινωνία με το σώμα μας, μπορούμε να του προσφέρουμε όλα όσα χρειάζεται, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουμε το φαγητό μας.

Αυτό συμβαίνει σε όλες τις φάσεις του χρόνου, συμπεριλαμβανομένων και των εορτών.

Για να λειτουργήσει η προσεκτική και διαισθητική διατροφική προσέγγιση, πρέπει πραγματικά να επιτρέψετε στον εαυτό σας να έχει ό,τι θέλετε και χωρίς ενοχές.

Δώστε στον εαυτό σας την άδεια να απολαύσει το φαγητό. Είναι εντάξει! Το φαγητό υποτίθεται ότι είναι διασκεδαστικό, όχι αγχωτικό. 

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επιλέγετε τροφές και ποσότητες ακούγοντας το σώμα σας. Το ωραίο είναι ότι αυτό θα σας κάνει να απολαύσετε ακόμη περισσότερο τις γεύσεις και την εμπειρία του εορταστικού τραπεζιού!

 

 

2) Φροντίστε να νιώθετε πλήρεις

Όσο ελκυστικό κι αν φαίνεται, καλό είναι να μην είμαστε εντελώς πεινασμένοι την ώρα που θα φτάσουμε στο εορταστικό δείπνο. Αυτό, ισχύει για όλες τις εκδηλώσεις των Χριστουγέννων στις οποίες προβλέπεται φαγητό και ποτό. Συνηθίζουμε να σκεφτόμαστε ότι ένα εντελώς άδειο στομάχι έχει περισσότερο χώρο για να το γεμίσουμε με τις λιχουδιές του τραπεζιού. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα. 

Μία τέτοια κατάσταση μας κάνει να λαιμαργούμε, τρώγοντας πολύ γρήγορα. Έτσι, τελικά, μετά από λίγο βαραίνουμε, προλαβαίνοντας να δοκιμάσουμε πολύ λιγότερες γεύσεις.

Την ημέρα ενός δείπνου, φάτε κανονικά όλα τα προηγούμενα γεύματα. Μπορείτε απλά να καταναλώσετε μικρότερες ποσότητες, ώστε να νιώθετε πλήρεις αλλά όχι εντελώς χορτάτοι. 

3) Αξιολογήστε ποιες γεύσεις αξίζουν πραγματικά τον κόπο

Μόλις βρεθείτε μπροστά σε όλα αυτά τα λαχταριστά φαγητά που σας περιμένουν, κάντε πρώτα μία αναγνωριστική βόλτα. Τι υπάρχει στο τραπέζι; Ποιες είναι οι επιλογές σας; 

Στη συνέχεια, επιλέξτε μόνο ό,τι αξίζει πραγματικά τον κόπο για εσάς. Επιλέξτε τις γεύσεις που σας αρέσουν περισσότερο, χωρίς να σκέφτεστε τις θερμίδες. Όπως είπαμε, επιλέγουμε ελεύθερα, αρκεί να ακούμε τι θέλει το σώμα μας. 

Αφήστε στην άκρη τις εξωτερικές πιέσεις του προσώπου που επιμελήθηκε το τραπέζι. Είναι λογικό να θέλει να δοκιμάσετε τα πάντα. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που τρώτε είναι κάτι που απολαμβάνετε και ότι δεν τρώτε μόνο και μόνο επειδή βαριέστε, λειτουργείτε μηχανικά ή ντρέπεστε να πείτε όχι.

Τέλος, αν διαπιστώσετε ότι αυτό που επιλέξατε δεν είναι τόσο νόστιμο όσο νομίζατε, απλά αφήστε το στην άκρη!

4) Σταματήστε όταν είστε ικανοποιημένοι, όχι γεμάτοι.

Το κλειδί εδώ είναι να τρώτε αργά. Καθώς τρώτε, ή πίνετε, κάντε συχνές παύσεις. Είναι εύκολο να το κάνετε αυτό, καθώς συμμετέχετε στις συζητήσεις που γίνονται από την υπόλοιπη παρέα. Ταυτόχρονα, μπορείτε να ρωτήσετε τον εαυτό σας: “Πως αισθάνομαι; Θέλω κι άλλο; Μήπως έχει αρχίσει να γεμίζει το στομάχι μου; Θέλω ακόμη ένα cocktail, ή μήπως διψάω και θέλω νερό;

Δώστε χρόνο στο σώμα σας να προλάβει, κάνοντας αυτές τις παύσεις και ελέγχοντας τον εαυτό σας.

Εάν τρώτε κάτι πραγματικά νόστιμο, είναι ακόμα πιο σημαντικό να επιβραδύνετε, ώστε να το το απολαύσετε μέχρι τέλους! 

Μπορεί αυτή η κατάσταση να σας φαίνεται πρωτόγνωρη και δύσκολη στην αρχή, μιας και έχουμε μάθει όλοι μας να λειτουργούμε διαφορετικά σε ένα γιορτινό τραπέζι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει, μιας και θα φύγετε από το τραπέζι με μία αίσθηση πληρότητας κι ευτυχίας, σωματικά και ψυχικά. 

5) Το πιο σημαντικό

Αν το παρακάνετε, συγχωρήστε τον εαυτό σας. Ακόμη και αυτή η πρώτη προσπάθεια, σας έχει φέρει πιο κοντά στο να αρχίσετε να επικοινωνείτε με το σώμα σας και να απολαμβάνετε ό,τι πραγματικά αξίζει, χωρίς ενοχές.

Καλές γιορτές!